Google 200 rangsorolási tényező a teljes lista (2020)

Talán már tudja, hogy a Google több mint 200 rangsorolási tényezőt használ algoritmusában… De mik ezek a rangsorolási tényezők?

A Webally összeállított egy teljes körű listát a tényezőkről. Néhány bizonyított. Néhány ellentmondásos, egyes tényezők pedig SEO spekulációk.

Domain rangsorolási tényező

1. Domain életkor. Ebben a videóban Matt Cutts részére tettek fel egy kérdést. Mi a különbség egy hat hónapos és egy éves domain között? A Google használja a domain életkorát, ellenben ez nem olyan fontos.

2. Kulcsszó megjelenése a domain névben. A domain névben megjelenő kulcsszó továbbra is rangsorolási tényező, de nem elegendő a korábbi „SEO lendülethez”.

3. Kulcsszó, mint az első szó a domainben. A cél kulcsszóval kezdődő domainnek előnye van azokkal a webhelyekkel szemben, amelyeknél nem található meg a kulcsszó, vagy a kulcsszó a domain név közepén vagy végén van.

4. A domain regisztráció hossza. A Google szabadalma kimondja, hogy az értékes domaineket gyakran több évvel előre fizetik. Ellenben a kevésbé értékeseket ritkábban fizetik ki egy évnél hosszabb időre. Felhasználható tényező a domain előfizetésének időtartama. A domain előfizetése és a webhely tartalmai között összefüggés van.

5. Kulcsszó az aldomainben. A Moz szakértői egyetértenek azzal, hogy az aldomainben megjelenő kulcsszó javíthatja a rangsorolást.

6. Domain előzmények. A webhely tulajdonosa kérheti a Google-t, hogy „állítsa vissza” a webhely előzményeit, törölve ezzel a domainre mutató linkeket.

7. Pontos egyezési tartomány. A pontos egyezési tartományok továbbra is adhatnak egy kis előnyt. Amennyiben véletlenül rossz minőségű a webhely, akkor érzékeny az EMD frissítésére.

8. Nyilvános vs. magánkérdések. A Mattler Cutts Google munkatársa állítja, hogy a magánkézben lévő információk a rejtett ”valamit jeleznek”.

9. Büntetett WhoIs tulajdonos. Ha a Google egy adott tulajdonost spammernek azonosít, akkor ellenőrizni fogja a tulajdonában lévő más webhelyeket is.

10. Ország TLD kiterjesztése. A domainhez tartozó országkód elősegítheti az adott ország webhelyének rangsorolását, de ez korlátozhatja a webhely globális rangsorolási képességét.

Oldalszintű rangsorolási tényező

11. Kulcsszó a SEO cím címkében (Title tag). A kulcsszó megjelenése a SEO cím címkében továbbra is fontos tényező.

12. Kulcsszóval kezdődő SEO cím címke. Moz szerint a kulcsszóval kezdődő SEO cím címkék jobban teljesítenek, mint amelyeknél a kulcsszó máshol van elhelyezve.

13. Kulcsszó a leírásban. A Google nem közvetlenül használja a meta leíró címke kulcsszavait rangsorolásként. A leíró címke azonban befolyásolhatja az átkattintási arányt, amely kulcsfontosságú rangsorolási tényező.

14. Kulcsszó megjelenés a H1 címsorban. A H1 címsor egy „második címke”. A SEO cím címkével együtt a Google a H1 címsort másodlagos rangsorolási tényező szerint használja, egy korrelációs tanulmány eredményei alapján:

15. TF-IDF. Milyen gyakran jelenik meg egy adott szó egy dokumentumban? Minél gyakrabban jelenik meg egy szó egy oldalon, annál valószínűbb, hogy az oldal erről a szóról szól. A Google valószínűleg a TF-IDF kifinomult változatát használja.

16. Tartalom hossza. A több szóval rendelkező tartalom szélesebb spektrumot fedhet le, és valószínűleg előnyösebb az algoritmusban, mint a rövidebb, felületes cikkek. SEO szakemberek szerint, egyik legújabb rangsorolási tényező a tartalom hossza, ami kölcsönös viszonyban áll a SERP pozíciójával.

17. Tartalomjegyzék. A kapcsolódó tartalomjegyzék használata segíthet a Google-nak jobban megérteni az oldalad tartalmát. Ez belső linkeket is eredményezhet.

18. Kulcsszó sűrűsége. A Google felhasználhatja egy weboldal témájának meghatározására. Amennyiben, ha túloptimalizáljuk a szövegeinket kulcsszavakkal az negatív hatást fejt ki.

19. Latent Semantic Indexing Keywords in Content (LSI). Az LSI kulcsszavak segítenek a keresőmotoroknak a tartalmi jelentések értelmezésére. Az LSI jelenléte / hiánya valószínűleg tartalomminőség-jelként is szolgál.

20. LSI kulcsszavak a cím- és leíráscímkékben. Hasonlóan a weboldal tartalmához, az LSI kulcsszavak az oldal metacímkékben valószínűleg segítenek a Google-nak megkülönböztetni a többféle jelentéssel bíró szavakat. Relevancia jelként is szolgálhat.

21. Az oldal részletes témabemutatása. A téma lefedettség és a Google rangsorolás között összefüggés van. Nagyobb előnyük van azoknak az oldalak, amelyek az adott témát mélységében fedik le, azokkal szemben, mint amelyek csak egy részét.

22. Oldalbetöltési sebesség HTML-en keresztül. A Google és a Bing egyaránt használja az oldalsebességet rangsorolási tényezőként. A keresőmotor meglehetősen pontosan becsülheti meg webhelyének betöltési sebességét az oldal HTML-kódja alapján.

Weboldal optimalizálása

23. Oldal betöltődési sebesség a Chrome-on. A Google Chrome a felhasználói adatokat is használja az oldal betöltési idejének jobb kezelése érdekében. Ilyen módon megmérhetik, hogy az oldal milyen gyorsan töltődik be a felhasználók számára.

24. Az AMP használata. Ez nem egy közvetlen Google rangsorolási tényező. Az AMP lehet a rangsorolási követelménye a Google carousel hírek mobil verziójának.

25. Entitási egyezés. Egy oldal tartalma megegyezik-e a felhasználó által keresett „entitással”? Ha igen, akkor az oldal rangsorolást kaphat a kulcsszóhoz.

26. Google Hummingbird. Ez az „algoritmusváltozás” segítette a Google-t a kulcsszavak megértésében. A Hummingbirdnek köszönhetően a Google most jobban megérti egy weboldal témáját.

27. Megkettőzött tartalom. Az azonos webhely azonos tartalma (akár kissé módosítva is) negatív hatással lehet a webhely láthatóságára.

28. Rel=”canonical”. Megfelelő használat esetén a címke használata megakadályozhatja a Google-t, hogy büntesse webhelyét az ismétlődő tartalomért.

29. Képoptimalizálás. A képek fontos rangsorolási tényezőket küldenek a keresőmotoroknak fájlnév, alt szöveg, cím, leírás és felirat útján.

30. Tartalom „újratelepítése”. A Google Caffeine frissítése a nemrégiben közzétett vagy frissített tartalmat részesíti előnyben, különösen az időérzékeny kereséseknél. Kiemelve a tényező fontosságát, a Google megjeleníti a weboldalak legutóbbi frissítésének dátumát.

SEO Url cím

31. A tartalomfrissítések nagysága. A szerkesztések és változtatások frissessége is tényezőként szolgálhat. Teljes szakaszok hozzáadása vagy eltávolítása sokkal fontosabb, mint néhány szó sorrendjének megváltoztatása vagy a helyesírás javítása.

32. Korábbi oldalfrissítések. Milyen gyakran frissítették az oldalt? Naponta, hetente, ötévente? Az oldalfrissítések gyakorisága szintén szerepet játszik a frissességben.

33. Kulcsszó előtérbe helyezése. Ha egy kulcsszó megjelenik az oldal tartalmának első 100 szavában, akkor az összekapcsolódik a Google rangsorával.

34. Kulcsszó a H2, H3 címkékben. Ha a kulcsszó H2 vagy H3 formátumú alcímként jelenik meg, ez egy további kevésbé jelentős rangsorolási tényező. John Mueller Googler kijelenti: “Ezek a HTML címsor-címkék segítenek megérteni az oldal szerkezetét.”

35. Kimenő link minősége. Online térben kereskedők úgy gondolják, hogy a hivatalos webhelyekre történő hivatkozás elősegíti a megbízhatóság jelének továbbítását a Google-nak. Ezt egy nemrégiben készült tanulmány támasztja alá.

36. Kimenő link témája. A Hillop algoritmus szerint a Google rangsorolási tényezőként használhatja az Ön által hivatkozott oldalak tartalmát. Például, ha van egy személygépkocsiról „verdáról” szóló oldal, amely a filmekkel kapcsolatos oldalakra mutat, ez a Google számára azt jelentheti, hogy a Google a Verdákról szóló animációs filmre gondolt, és nem az autóra.

37. Nyelvtan és helyesírás. A megfelelő nyelvtan és helyesírás minőségi jel, bár Cutts néhány évvel ezelőtt vegyes nyilatkozott arról, hogy ez fontos-e.

38. Közreműködő tartalom. Az oldal tartalma eredeti? Ha átvett vagy indexelt oldalról másolja, akkor nem lesz rangsorolva.

39. Mobilbarát frissítés. Ezt a frissítést gyakran „Mobilegeddonnak” nevezik, ez a frissítés a mobil eszközökre megfelelően optimalizált oldalakat jutalmazza.

40. Mobil használhatóság. Az a webhely ami mobiltelefonon jól használható, az a Google mobilos indexében előnyt jelenthet.

41. Rejtett tartalom a mobiltelefonon. A mobil eszközökön elrejtett tartalmat nem lehet indexelni. A Google egyik munkatársa azonban nemrégiben kijelentette, hogy a rejtett tartalom rendben van, de azt is mondta ugyanabban a videóban: “… ha fontos a tartalom, akkor láthatónak kell lennie …”.

42. Hasznos „kiegészítő tartalom”. A jelenleg közzétett Google Rater iránymutatások szerint a kiegészítő tartalom hasznos az oldal minőségének (tehát a Google rangsorolásának) szempontjából. Példa erre a valutaátváltók, a hitelkamat kalkulátorok és az interaktív receptek.

43. A fülek mögötti rejtett tartalom. A felhasználóknak a fülre kell kattintaniuk, hogy az oldal tartalmának egy részét felfedjék? Ha igen, a Google azt mondta, hogy ez a tartalom „nem lehet indexelhető”.

44. Kimenő linkek száma. A normális mennyiségnél több dofollow link károsíthatja az oldal rangsorát.

45. Multimédia. A képek, videók és egyéb multimédiás elemek tartalomminőség-jelként szolgálhatnak. Egy tanulmány összefüggést talált a multimédia és a rangsorolás között.

46. Az oldalra mutató belső linkek száma. Az oldalra mutató belső linkek száma jelzi annak fontosságát a webhely többi oldalához képest (több belső link = annál fontosabb).

47. Az oldalra mutató belső linkek minősége. A domain központi oldalaira mutató belső linkek erősebb hatást fejtenek ki, mint azok az oldalak, amelyekben nincs vagy alacsony PageRank.

48. Törött linkek. Ha túl sok törött link található egy oldalon, az elhanyagolt vagy elhagyott webhely jele lehet.

49. Olvashatósági szint. Nem kétséges, hogy a Google becsüli a weboldalak olvashatósági szintjét. A Google olvashatósági statisztikákat adott a weboldalról. Az ebből nyert információ vita tárgyát képzi. Egyesek szerint az alapvető olvashatósági segít jobban rangsorolni, mert ez vonzó a tömegek számára. De mások az olvashatósági szintet olyan tartalmakhoz társítják, mint például az elektronikus magazin cikkek.

50. Partnerkapcsolatok. A társult linkek valószínűleg nem ártanak a rangsorodnak. De ha túl sok van, akkor a Google algoritmusa nagyobb figyelmet fordíthat más minőségi jelekre.

51. HTML hibák / W3C érvényesítés. Sok HTML hiba vagy hanyag kódolás jelezhet rossz minőségű weboldalt. Ellentmondásos kérdés, de sok a SEO szakember úgy gondolja, hogy egy jól kódolt weboldalt minőségi jelként használnak a keresőmotorok.

52. Domain jogosultság. Amennyiben minden azonos, akkor egy tekintélyes domain oldal magasabb rangú, mint egy kevésbé tekintélyes.

53. PageRank. Egy olyan weboldalhoz rendelt érték, amely a népszerűség, a fontosság mutatója.

54. URL hossza. A túlságosan hosszú URL-ek károsíthatják az oldal láthatóságát a keresőmotor felé. Valójában számos tanulmány kimutatta, hogy a rövid URL-k általában kedvezőbbek a Google keresési eredményeiben.

55. URL elérési út. A kezdőoldalhoz közelebbi oldal enyhébb jogosultságot kaphat, szemben a webhely mélyen elhelyezett oldalakkal.

56. Emberi szerkesztők. Bár soha nem erősítették meg, a Google szabadalmat nyújtott be, amely lehetővé teszi az emberi szerkesztőknek, hogy befolyásolják a SERP-ket.

57. Oldalkategória. Egy szorosan kapcsolódó kategóriába tartozó oldal relevancia-növekedést kaphat, mint egy független kategóriában feltüntetett oldal.

58. WordPress címkék. A címke (tag) WordPress-specifikus rangsorolási tényező. A Yoast.com szerint: “SEO szempontból egy tartalmi elemet hozzákapcsol egy másikhoz.”

59. Kulcsszó az URL-ben. Szintén rangsorolási tényező. A Google képviselője a közelmúltban ezt „nagyon alacsony rangsorolási tényezőnek” nevezte. Ettől függetlenül rangsorolási tényező.

60. URL karakterlánc. Az URL karakterlánc kategóriáit a Google olvassa, és tematikus jelet adhat az oldalról.

SEO leírás

61. Hivatkozások és források. A hivatkozások és források idézése, mint például a kutatási dokumentumok, jelezhetik a minőséget. A Google Minőségi Irányelvei kimondják, hogy az olvasóknak figyelniük kell a forrásokat bizonyos oldalak megtekintésekor.

62. Felsorolásjel és számozott lista. A felsorolásjel és a számozott lista segít felbontani a tartalmat az olvasók számára, ezáltal felhasználóbaráttá teszi a környezetet.

63. Az oldal prioritása a webhelytérképben. Egy webhely tartalmaz e sitemap.xml fájt, szintén befolyásoló tényező.

64. Túl sok kimenő link. Google Minőségi Irányelvei szerint: “Egyes oldalakon túl sok a link, amelyek elfedik az oldalt és a tartalmat.”

65. Más kulcsszavakból rangsorolás. Ha az oldal több más kulcsszó alapján is megjelenik keresőben, akkor ez a belső minőséget jelezheti.

66. Oldal életkor. Noha a Google inkább a friss tartalmat részesíti előnyben, a régebbi, rendszeresen frissített oldal felülmúlhatja az újabb oldalt.

67. Felhasználóbarát elrendezés. Idézzük újra a Google Minőségi Irányelvek dokumentumát: “Az oldal elrendezése egy jó weboldalon a fő tartalmat azonnal láthatóvá teszi.”

68. Parkolt domainek. A Google frissítése 2011 decemberében csökkentette a parkolt domainek keresési láthatóságát.

69. Hasznos tartalom. A Google megkülönböztetheti a „minőségi” és a „hasznos” tartalmat.

Weboldal szintű rangsorolási tényező

70. A tartalom értékkel és egyedi betekintéssel jár. A Google kijelentette, hogy bünteti azokat a webhelyeket, amelyek nem hoznak semmi új vagy hasznos tartalmat.

71. Lépjen kapcsolatba velünk oldal. A Google kijelenti, hogy a „megfelelő mennyiségű elérhetőségi információval rendelkező” webhelyeket részesíti előnyben. Győződjön meg arról, hogy elérhetőségi adatai megegyeznek a WhoIs adataival.

72. Domain Trust / TrustRank. Sok SEO szakember úgy gondolja, hogy a „TrustRank” rendkívül fontos rangsorolási tényező.

73. Webhely-architektúra. A jól összeállított webhely-architektúra segít a Google-nak a tartalma tematikus megértésében. Segíthet a Googlebotnak a webhely összes oldalának elérésében és indexelésében is.

74. Webhely frissítése. Számos keresőoptimalizáló úgy gondolja, hogyha a webhely frissítésre kerül és különösen akkor, ha új tartalmat adunk a webhelyhez, az aktualitás számít. Bár a Google nemrégiben tagadta, hogy algoritmusukban „közzétételi frekvenciát” használnak.

75. Webhelytérkép jelenléte. A webhelytérkép segít a keresőmotoroknak könnyebben és alaposabban indexelni az oldalakat, javítva a láthatóságot. A Google azonban nemrégiben kijelentette, hogy a HTML webhelytérképek nem „hasznosak” a SEO számára.

76. Webhely Uptime. A webhely karbantartása vagy a szerver problémái miatt jelentkező sok állásidő károsíthatja a rangsorolást (ha nem javítják meg, akkor még deindexet is eredményezhet).

77. Szerver helye. A szerver elhelyezkedése befolyásolja, hogy webhelye milyen helyre kerül a különböző földrajzi régiókban. Különösen fontos a geospecifikus kereséseknél.

78. SSL tanúsítvány. A Google megerősítette, hogy a HTTPS-t rangsorolási tényezőként használja.

Google számára fontos SSL protocol

79. Szolgáltatási feltételek és adatvédelmi tájékoztató. Ez a két oldal segít megmondani a Google számára, hogy egy webhely az Internet megbízható tagja. Segíthetnek a webhely E-A-T javításában is.

80. Metaadatok másolása. A webhelyén található duplikált metainformációk csökkenthetik az oldal láthatóságát.

81. Breadcrumb Navigáció. Ez egy felhasználóbarát webhely-architektúra, amely segít a felhasználóknak (és a keresőmotoroknak) megtudni, hogy hol vannak az oldalon.

82. Mobilbarát weboldal. Az összes keresés több mint fele mobil eszközökről történik. A Google azt akarja látni, hogy webhelye optimalizálva van-e a mobil felhasználók számára. Valójában a Google bünteti azokat a webhelyeket, amelyek nem mobilbarátok.

83. YouTube. Nem kétséges, hogy a YouTube-videók kedvezményes elbánásban részesülnek a SERP-ben (valószínűleg azért, mert a Google tulajdonában van). A Search Engine Land megállapította, hogy a YouTube.com forgalma jelentősen megnőtt a Google Panda után.

84. Webhely használhatóság. A webhely, amelyet nehéz használni vagy navigálni közvetett módon károsíthatja a rangsorolást azáltal, hogy csökkenti a webhelyen töltött időt és növeli a visszafordulási arányt.

85. A Google Analytics és a Google Search Console használata. Valaki úgy gondolja, hogy ha ezt a két programot behelyezi webhelyére, javulhat az oldal indexelése.

86. Felhasználói vélemények / A webhely hírneve. A webhelyek hírneve valószínűleg fontos szerepet játszik a Google algoritmusában.

Backlink rangsorolási tényező

87. Domain linkelése. A visszamutató linkek egy régebbi domainről erősebbek lehetnek, mint egy új domainről.

88. Összekapcsoló gyökértartományok. A hivatkozó domainek száma az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google algoritmusában, amint az-az egymillió Google keresési eredményre alapozó tanulmányból kitűnik.

89. Linkek száma különálló C-osztályú IP-ből. A különálló C-osztályú IP-címekből származó linkek az Önhöz vezető webhely diverzitására utalnak, ami segíthet a rangsorolásban.

90. Összekapcsoló oldalak száma. Az összekötő oldalak teljes száma – akár ugyanabból a domainből is – befolyásolja a rangsorolást.

91. Backlink horgonyszöveg. Ahogyan a Google eredeti algoritmusának leírásában olvasható: “A horgonyok gyakran pontosabban írják le a weboldalakat, mint maguk az oldalak.”

92. Alt Tag. Az Alt szöveg horgonyként szolgál a képekhez.

93. Linkek .edu vagy .gov domainekből. Matt Cutts kijelentette, hogy a TLD nem veszi figyelembe a webhely fontosságát. Egyes szakemberek említették, hogy „a Google figyelmen kívül hagyja” a sok .edu linket.

94. A hivatkozó oldal jogosultsága. A PageRank rendkívül fontos rangsorolási tényező a Google kezdete óta.

95. A tartomány jogosultsága. A hivatkozó domain jogosultsága független szerepet játszhat a link értékében.

96. Versenytársak linkei. Az ugyanazon SERP-ben rangsorolt más oldalak vonatkozó linkjei sokkal értékesebbek lehetnek, mint az adott weboldal kulcsszavak szerinti rangsorolása.

97. Linkek a „várt” weboldalakról. Bár spekulatív, néhány SEO szakember úgy véli, hogy a Google nem fog teljes mértékben megbízni az Ön webhelyében, amíg nem kapcsolódik a szegmens „várható” webhelyeihez.

98. Linkek rossz helyekről. Az úgynevezett „rossz helyekről” származó linkek árthatnak webhelyének.

99. Vendég-hozzászólások. Noha a vendég-hozzászólások linkjei továbbra is értéket képviselnek, valószínűleg nem olyan hatékonyak, mint a valódi szerkesztői hivatkozások.

100. Linkek hirdetésekből. A Google szerint a hirdetések linkjeit nem kell követni (nofollow). Valószínű azonban, hogy a Google képes azonosítani és kiszűrni a hirdetésekben szereplő linkeket.

101. Honlap jogosultsága. A hivatkozó oldal honlapjára mutató hivatkozások különös jelentőséggel bírhatnak.

102. Nofollow linkek. Ez az egyik legvitatottabb SEO téma. A Google hivatalos megjegyzése a kérdésben, hogy “Általában nem követjük őket.”

103. A linktípusok sokfélesége. Ha linkjeinek természetellenesen nagy százaléka származik egyetlen forrásból (pl. Fórumprofilok, blogkommentek), a web spam jele lehet. A különféle forrásokból származó linkek a természetes kapcsolat jele.

104. ”sponsored” vagy „UGC” címkék. A ”rel = sponsored” vagy ”rel = UGC” címkével ellátott linkeket másképp kezelik, mint a szokásos „followed” vagy rel = nofollow linkeket.

105. Kontextusos linkek. Az oldal tartalmába ágyazott linkek erősebbnek tekinthetők, mint egy üres oldalon vagy a tartalmon kívül elhelyezkedve.

106. Túlzott 301 átirányítás az oldalra. A 301 átirányításból származó linkek csökkenthetik a PageRankot.

107. Belső linkhorgonyszöveg. A belső linkhorgonyszöveg egy másik rangsorolási tényező. Ugyanakkor a belső linkeknek valószínűleg sokkal kisebb súlyuk van, mint a külső webhelyekről származó horgonyszövegnek.

108. Hivatkozás címe hozzárendelés. A hivatkozás címe (a hivatkozás fölé mutató szöveg) szintén kisebb súlyú rangsorolási tényező.

109. A hivatkozó domain országos TLD. Linkek beszerzése országspecifikus felső szintű domain kiterjesztésekből (.de, .cn, .co.uk) segíthet abban, hogy a keresőrobotok jobban rangsoroljanak az adott országban.

110. Linkek elhelyezkedése a tartalomban. A tartalom elején lévő linkek valamivel nagyobb súlyt hordozhatnak, mint a tartalom végére helyezett linkek.

111. Hivatkozás helye az oldalon. Fontos, hogy a link hol van elhelyezve az oldalon. Általában az oldal tartalmába ágyazott link erősebb, mint a lábléc vagy az oldalsáv területén található link.

112. A domain relevanciájának összekapcsolása. A hasonló témájú és tartalmú webhelyről származó link lényegesen erősebb, mint egy teljesen független helyről származó link.

113. Oldalszintű relevancia. A releváns oldalak linkjei nagyobb értéket képviselnek.

114. Kulcsszó a címben. A Google jutalmazza az olyan oldalak linkjeit, amelyek címe tartalmazza az Ön oldalának kulcsszavát.

115. Pozitív linksebesség. A pozitív linksebességgel rendelkező webhely általában jobb helyezést ér el a SERP-ben, mivel azt mutatja, hogy webhelye népszerűsége növekszik.

116. Negatív linksebesség. A negatív linksebesség jelentősen csökkentheti a rangsorolást, mivel a csökkenő népszerűség jele.

117. Linkek a „Hub” oldalakról. A Hilltop algoritmus azt javasolja, hogy egy adott témában a legfontosabb erőforrásoknak tekinthető oldalakra mutató linkeket külön kezeljük.

118. Hivatkozás a hatósági helyekről. A „hivatalos helynek” tekinthető webhelyről származó link valószínűleg magasabb értékkel bír, mint egy viszonylag ismeretlen helyről származó link.

119. A Wikipediahoz kapcsolódó forrás. Noha a hivatkozások nincsenek megfigyelve (nofollow), sokan úgy gondolják, hogy a Wikipedia linkjének megszerzése kissé növeli a bizalmat a keresőmotorok szemében.

120. Párhuzamos események. A visszajelzések tartalma tájékoztatást ad a Google-nek az oldal tartalmáról.

121. Backlink életkor. A Google szerint a régebbi linkek jelentősebbek, mint az új linkek.

122. Linkek valódi webhelyekről és „splogokról”. A bloghálózatok elterjedése miatt a Google valószínűleg nagyobb súlyt tulajdonít a „valódi webhelyekről” származó linkeknek, mint a hamis blogoknak.

123. Természetes linkprofil. A „természetes” linkprofillal rendelkező webhelyek jól rangsoroltak és tartósabbak lesznek a frissítéseknél.

124. Kölcsönös linkek. A Google Link Schemes oldalon szerepel a „túlzott linkcsere” kifejezés, mint elkerülendő link séma.

125. Felhasználók által generált tartalmi linkek. A Google azonosíthatja a webhely tényleges tulajdonosa által közzétett tartalmat.

126. Linkek a 301-ről. A 301 átirányításból származó linkek kisebb jelentőséggel bírnak a közvetlen linkhez képest.

127. Schema.org használat. A mikroformátumokat támogató oldalak jobb helyezést érhetnek el. A mikroformázott oldalak magasabb SERP CTR-t mutatnak.

128. Linkelő oldal TrustRankja. A linkelő oldal megbízhatósága határozza meg, hogy mekkora TrustRankot kap a weboldal.

129. A kimenő linkek száma az oldalon. A PageRank véges. Több száz külső linkkel rendelkező oldalon elhelyezett link kevesebbet érhet, mint egy maroknyi kimenő hivatkozású oldal.

130. Fórumhivatkozások. Az ipari szintű spamküldés miatt a Google jelentősen leértékelheti a linkeket a fórumokon.

131. A tartalom összekapcsolásának szószáma. Az 1000-szót tartalmazó hivatkozás általában értékesebb, mint egy 25-szót tartalmazó részletben található link.

132. A tartalom összekapcsolásának minősége. A rosszul megírt vagy duplikált tartalomból származó linkek kevésbé értékesek, mint a jól megírt tartalomból származó linkek.

133. Sitewide link. Matt Cutts megerősítette, hogy a webhely sitewilde linkjeit „tömörítik” azaz egyetlen linkként számolják.

Felhasználói interakció

134. RankBrain. A RankBrain a Google AI algoritmusa. Sokan úgy vélik, hogy fő célja annak mérése, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a keresési eredményekkel (az eredményeket ennek megfelelően rangsorolják).

135. Egy kulcsszó szerves átkattintási aránya. A Google szerint azok az oldalak, amelyekre a CTR-ben több kattintás érkezik, SERP-növekedést kaphatnak az adott kulcsszóhoz.

136. Organikus CTR az összes kulcsszóhoz. A webhely szerves CTR-je minden kulcsszó számára, amelyre fel van sorolva, emberi alapú, felhasználói interakciós jel lehet (más szóval, az organikus eredmények „minőségi mutatója”).

137. Visszafordulási arány. A SEO-ban nem mindenki ért egyet a visszafordulási arány kérdéseivel, de lehet, hogy a Google arra használja a felhasználókat, hogy minőségi tesztelőként szolgáljanak (elvégre a magas visszafordulási arányt mutató oldalak valószínűleg nem adnak jó eredményt az adott kulcsszóhoz) . A SEMRush nemrégiben végzett tanulmánya összefüggést talált a visszafordulási arány és a Google rangsorolása között is.

138. Közvetlen forgalom. Megerősítettük, hogy a Google a Google Chrome adatai alapján határozza meg, hogy hány ember látogatja meg a webhelyet (és milyen gyakran). A közvetlen forgalommal rendelkező webhelyek valószínűleg magasabb színvonalú webhelyek. A SEMRush tanulmány szignifikáns összefüggést talált a közvetlen forgalom és a Google rangsorolása között.

139. Ismétlődő forgalom. Az ismételt látogatókkal rendelkező webhelyek jobb rangsorolást kaphatnak.

140. Pogosticking. A „Pogosticking” egy speciális típusú pattogás. Ebben az esetben a felhasználó más keresési eredményekre kattint, hogy megkísérelje megtalálni a választ kérdésére.

141. Blokkolt webhelyek. A Google megszüntette ezt a funkciót a Chrome-ban. A Panda azonban ezt a funkciót minőségi jelként használja. Tehát a Google továbbra is használhatja annak egyik változatát.

142. Chrome könyvjelzők. Tudjuk, hogy a Google összegyűjti a Chrome böngésző használati adatait. A Chrome-ban könyvjelzővel ellátott oldalak lendületet kaphatnak.

143. Megjegyzések száma. A sok hozzászólással rendelkező oldalak jelképezhetik a felhasználói interakciót és a minőséget. A Google szakembere szerint a megjegyzések nagyon sokat segíthetnek a rangsorolásban.

144. Tartózkodási idő. A Google nagyon nagy figyelmet fordít a „tartózkodási időre”: arra, mennyi időt töltenek az emberek a weboldalon, amikor a Google keresésből jönnek. Röviden: a Google azt méri, hogy mennyi időt töltenek a látogatók a weboldalán. Minél hosszabb időt tölt, annál jobb.

Különleges Google algoritmusszabályok

145. Friss tartalmak lekérdezése. Bizonyos kereséseknél a Google az új oldalakat preferálja.

146. A lekérdezés diverzitása. A Google diverzitást adhat a SERP-hez, amely kétértelmű kulcsszavakra vonatkozhatnak.

147. Felhasználói böngészési előzmények. Valószínűleg ezt már észrevetted, hogy a gyakran meglátogatott webhelyek SERP-növekedést kapnak.

148. Felhasználói keresési előzmények. A keresési lánc befolyásolja a későbbi keresések eredményeit. Például, ha a „vélemények”, majd a „kenyérpirítók” keresésre kerül, akkor a Google nagyobb valószínűséggel magasabban rangsorolja a kenyérpirító-vélemények webhelyeket a SERP-kben.

149. Kiemelt tartalom. Egy SEMRush tanulmány szerint a Google a kiemelt tartalmakat a tartalom hossza, a formázása és az oldal HTTP használatának kombinációja alapján választja ki.

150. Földrajzi célzás. A Google a helyi szerver IP-címmel és országspecifikus domain név-kiterjesztéssel rendelkező webhelyeket részesíti előnyben.

151. Biztonságos keresés. A durva beszéd vagy felnőtt tartalommal rendelkező keresési eredmények nem jelennek meg azoknál az embereknél, akiknek be van kapcsolva a biztonságos keresés.

152. Google+. Annak ellenére, hogy a Google+ hamarosan megszűnik, a Google továbbra is magasabb eredményeket mutat, amennyiben a webhely összekapcsolódik vele.

153. „YMYL” kulcsszavak. A Google magasabb szintű minőségi szabványokkal szabályozza azokat az oldalakat, amelyek hatással lehetnek jelenlegi vagy jövőbeli jólétére (fizikai, pénzügyi, biztonsági stb.).

154. DMCA-panaszok. A Google negatív értékelést ad a weboldal jogos DMCA-panaszok miatt.

155. Domainek diverzitása. Az úgynevezett „Bigfoot Update” állítólag további domaineket adott minden SERP oldalhoz.

156. Tranzakciós keresések. A Google időnként eltérő eredményeket jelenít meg a vásárlással kapcsolatos kulcsszavaknál, például a repülési kereséseknél.

157. Helyi keresések. Helyi keresésekhez a Google gyakran a helyi eredményeket helyezi a „normál” organikus SERP fölé.

Google helyi vállalkozások rangsorolási tényezői

158. Vezető hírek. Egyes kulcsszavak kiváltják a vezető hírek mezőt.

Google vezető hírei

159. Nagy márkapreferencia. A Vince frissítése után a Google a nagy márkák számára lendületet adott bizonyos kulcsszavak számára.

160. Vásárlási eredmények. A Google néha megjeleníti a Google Shopping eredményeit az organikus SERP-kben.

Webshop rangsorolási tényező

161. Kép eredmények. A Google képek néha megjelennek a normál, organikus keresési eredmények között.

162. ”Easter Egg”. A Google tucatnyi ”Easter Egg-et” tartalmaz. Például, amikor a Google képkeresőben az „Atari Breakout” kifejezésre keres, a keresési eredmények játszható játékká válnak.

163. Egy webhely eredményei a márkák számára. A domain vagy a márka-orientált kulcsszavak ugyanazon a webhelyen több találatot jelentenek.

164. Payday Loans frissítése. Ez egy speciális algoritmus, amely a „spam jellegű kérdések” tisztítására szolgál.

Márkajelzések

165. Márkanév horgonyszöveg. A márka horgonyszöveg egyszerű, de erős márkajelzés.

166. Márkakeresések. Az emberek keresik a márkákat. Ha a Google keresőben a márka után keresnek, akkor ez azt mutathatja a Google-nak, hogy a márka valódi.

167. Márka + kulcsszó keresések. Az emberek egy adott kulcsszót keresnek márkával együtt (például: “Webally Google rangsorolási tényezők” vagy “Webally SEO”)? Amikor az emberek márka nélkül keresnek a kulcsszóra, rákattintás esetén a Google javíthatja a weboldal rangsorolást.

168. A webhelynek Facebook oldala. A weboldal általában átvezet a Facebook oldalra.

169. A weboldal Twitter profillal rendelkezik. A sok követővel rendelkező Twitter-profil népszerű márkát jelez.

170. Hivatalos Linkedin cégoldal. A legtöbb valódi vállalkozásnak Linkedin vállalati oldala van.

171. Ismert szerző. 2013 februárjában a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt azt állította: “A keresési eredmények között az ellenőrzött online profilokhoz kapcsolódó információk magasabb rangúak, mint a nem ellenőrzött, ami azt eredményezi, hogy a legtöbb felhasználó természetesen a ellenőrzött eredményekre kattint.”

172. A közösségi média jelentősége. A 10 000 követővel és 2 hozzászólással rendelkező szociális médiafiók valószínűleg más módon értelmezett, mint egy másik 10 000 követővel rendelkező erős fiók, sok interakcióval. A Google vizsgálja, hogy a közösségi médiafiókok valósak-e vagy sem.

173. Márka megemlítés a legjobb történetekben. A nagy márkák mindig szerepelnek a Top Storiesban. Egyes márkák esetében már a saját weboldalukról szóló hírek is megjelennek az első oldalon.

Vezető hírek rangsorolása

174. Nem kapcsolt márka megemlítés. A márkákat megemlítik anélkül, hogy összekapcsolódnának. A Google valószínűleg a nem hiperhivatkozott márkaneveket veszi figyelembe márkajelként.

175. Lokáció. Az igazi vállalkozásoknak irodája van. Lehetséges, hogy a Google halad a helyadatokkal annak meghatározására, hogy egy webhely nagy márka-e vagy sem.

Weboldalon belüli rangsorolási tényező

176. Panda-büntetés. Az alacsony minőségű tartalommal rendelkező webhelyek kevésbé láthatók a keresésben, miután Panda-büntetést kaptak.

177. Rossz linkek. A „rossz linkek” hivatkozása – például a spam jellegű oldalaké – károsíthatja a keresés eredményét.

178. Átirányítás. A nem megfelelő átirányítások nemcsak büntetéssel, hanem deindexeléssel is járhatnak.

179. Előugró ablakok vagy „zavaró hirdetések”. A hivatalos Google Rater iránymutatások szerint a felbukkanó ablakok és a figyelmet elvonó hirdetések alacsony minőségű webhelyre utalhatnak.

180. Oldalba iktatott pop-upok. A Google bünteti azokat a webhelyeket, amelyek a mobil felhasználók számára teljes oldal „közbeiktatott” felbukkanó ablakokat jelenítenek meg.

181. A webhely túlzott optimalizálása. Igen, a Google bünteti a weboldal túloptimalizálását. Ez magában foglalja: kulcsszó túltöltését, illetve fejléc címke túlzott kulcsszó dekorációját.

182. Gibberish tartalom. A Google vizsgálja, hogyan lehet azonosítani a „gibberish” tartalmat. Hasznos, mert kiszűri az automatikusan létrehozott tartalmakat az indexelésből.

183. Ajtó oldalak. Ha oldalad átirányítja az embereket egy másik oldalra, akkor ez egy „Ajtóoldal”. A Google nem kedveli azokat a webhelyeket, amelyek az „ajtókat” tartalmazó oldalakat használnak.

184. Hirdetések megjelenítése. A weboldal elrendezését vizsgálva a sok hirdetéssel rendelkező weboldalt bünteti a Google.

185. Társult kapcsolat elrejtése. Amennyiben megpróbáljuk elrejteni az affiliate linkeket (különös tekintettel az álcázásra), büntetést vonhat maga után.

186. Fred. A 2017-től kezdődő Google frissítések sorozatának beceneve. A Search Engine Land szerint a Fred „olyan alacsony értékű webhelyeket céloz meg, amelyek a bevétel fölé helyezik a felhasználókat.”

187. Társult kapcsolati webhelyek. Sokan úgy gondolják, hogy az affiliate linkekkel pénzt kereső webhelyek extra ellenőrzés alá kerülhetnek.

188. Automatikusan generált tartalom. A Google érthető módon bünteti az automatikusan létrehozott tartalmat. Ha felmerül a gyanú, hogy webhelye elhelyezi a számítógéppel generált tartalmat, ez büntetést vagy az indexelés megszüntetését eredményezheti.

189. Túlzott PageRank ”szobrászat”. Az összes kimenő hivatkozás bevonása a rendszer kijátszást jelentheti.

190. Spamként megjelölt IP-cím. Ha a szerver IP-címe spamként van megjelölve, ez a szerver összes webhelyét érintheti.

191. Meta Tag Spamming. A kulcsszó halmozása metacímkékben is előfordulhat. Ha a Google úgy gondolja, hogy túlzott mennyiségű kulcsszót ad hozzá a cím- és leíráscímkékhez az algoritmus érdekében, akkor büntetéssel sújthatják az webhelyét.

Weboldalon kívüli tényezők

192. Feltört webhely. Ha webhelyet feltörték, akkor a keresési eredmények romolhatnak. A Search Engine Land deindexelést kapott, miután a Google azt hitte, hogy feltörték.

193. A linkek nem természetes beáramlása. A linkek hirtelen (és nem természetes) beáramlása a hamis hivatkozások bizonytalan jele.

194. Penguin Penalty. A Google Penguin által sújtott webhelyek szignifikánsan kevésbé láthatók a keresés során. Noha nyilvánvalóan a Penguin most inkább a rossz linkek kiszűrésére összpontosít, szemben a webhelyek teljes büntetésével.

195. Linkprofil alacsony minőségű linkek magas százalékával. Egyes szakemberek szerint az általánosan használt forrásokból származó linkek (például blogkommentek és fórumprofilok) jelezhetik a rendszer kijátszását.

196. Linkek független webhelyekről. A nem indexelt webhelyekről származó linkek magas százaléka növelheti a büntetés esélyét.

197. Nem természetes link figyelmeztetések. A Google Search Console több ezer értesítést észlelt a nem természetes linkekről.

198. Gyenge minőségű könyvtár hivatkozások. A Google szerint az alacsony minőségű könyvtárakból származó linkek büntetést vonhatnak maguk után.

199. Widget linkek. A Google összekapcsolódik az automatikusan generáltak linkekkel, amikor a felhasználó beágyaz egy „widget-et” a webhelyére.

200. Linkek ugyanabból a C osztályú IP-ből. Természetes linkek ugyanazon kiszolgáló IP-jén lévő webhelyekről segíthet a Google-nak abban, hogy megállapítsa, hogy linkjei bloghálózatból származnak.

Összegzés

A legfontosabb Google rangsorolási tényezők 2020-ban:

  • Hivatkozó domainek
  • Organikus átkattintási arány
  • Domain áttekintés
  • Mobil használhatóság
  • Tartózkodási idő
  • A backlinkek száma
  • Tartalomminőség
  • On-site SEO

Kíváncsi vagyok a véleményedre!

A listából melyik SEO rangsorolási tényező volt új számodra?

Vagy talán hiányzott valami?

Kérlek, tudasd velem egy megjegyzés írásával.

Forrás: Brian Dean, “Google’s 200 Ranking Factors”, Backlinko.com 2020.01.22.

Bejegyzés megosztása

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Iratkozz fel hírlevelünkre

Kapj friss híreket és praktikus tanácsokat

További tartalmak

Mi a sikeres weboldal titka?

Növelni szertnéd a weboldalad látogatottságát?

Mobilbarát weboldal készítés vagy keresőoptimalizálást után érdeklődnél vagy esetleg kérdésed van, kérlek keress elehetőségeink egyikén.