Ahhoz, hogy egy árat szeretnél megtudni az elkészítendő weboldaladhoz, magadnak kell, tudod a céljaid, igényeidet meghatározni. Nekem, mint fejlesztőnek az a feladatom, hogy felhívjam a figyelmedet az összes létező tudnivalóra, útmutatást adjak, miként lehetsz egy sikeres honlap tulajdonosa.

Készülj fel ez egy közös munka lesz, amiben különböző nézőpontok fognak megjelenni. Lehet, hogy te esztétikai szempontok szerint közelítesz meg valamit én viszont a SEO-zási szempontok alapján, de az a feladatunk, hogy a kritériumokból egy kerek egészet hozzunk létre. Hiszen te ismered a piacodat, a vásárlóidat, de én tudom, hogy fogjuk elérni őket. A két szakmai ismeret a honlapod felületén fog megjelenni.

A felhasználóid szemszögéből kell megtervezni és elkészíteni a weboldalt. Ezzel párhuzamosan nekem, mint fejlesztőnek hogy a keresőoptimalizálásnak eleget tegyek. Bővebb részletességgel a keresőoptimalizálásról olvashatsz.

A honlapkészítés előtt beszélnünk kell, domain név kiválasztásáról.

Először is az a fontos egy vállalkozás számára, hogy megkülönböztesse magát a piaci versenytársaktól. A gondos arculattervezést általában profi PR szakemberekre bízzák, akik segítenek egy egységes képet kialakítani a vállalkozásról.

Ennek az egységnek a részét képezi az internetes megjelenés. Ennek értelmében a honlapunknak, a weboldalunk kommunikációjának, vizuális elemeinek, logójának, domain címének az arculatnak megfelelőnek kell lennie. A domain cím legyen könnyen felismerhető és értelmező. Legtöbb esetben a cég neve vagy olyan kulcsszó, ami a tevékenységéhez kapcsolódik.

Következő lépés a megfelelő tárhelyszolgáltató kiválasztása.

A piacon rengeteg féle ajánlattal fogunk találkozni. Körültekintően kell választani, árban és szolgáltatásban eltérőek a piac szereplői. Legyünk tisztában weboldalunk céljaival. Kiket hogyan akarunk megszólítani és milyen adatforgalom várunk az oldalunkon.

Egy webtárhely kiválasztásánál fontos tényezők a tárhely mérete és sebessége, biztonsági tanúsítvány (SSL), használható adminfelület, domainek kezelése. Tárhelyre mindenképpen szükségünk van, éves díja a tárhely méretétől függően változó.

Honlapkészítés lépésről-lépésre

A domain és tárhely kiválasztása után egyeztetünk a weboldal struktúrájának kialakításáról. Megbeszéljük, hogy hány aloldalra lesz szükséged, milyen menüpontokat építsünk be. Milyen speciális igényeid vannak: mint például a beépíthető híváslehetőség, kapcsolatfelvételi űrlap, közösségi média felületek összekötése, időpontfoglaló rendszer kialakítása. Képek és galériák beillesztése, nyelvválasztó modul lehetőség, tartalom megosztása, letölthető tartalmak és a Google ingyenesen használható eszközei (Maps, Analytics, Search Conosle) beépítése.

Látványterv elkészítése

Az megrendelői igények felmérése és részletes megismerése után készül el a látványterv. A látványtervben már megjelenik a készülő weboldal designja. Itt már megjelenik a kiválasztott tipográfia, színhasználat, grafikai elemek és a szövegdobozok és képek tényleges elrendezése.

Az első látványterv alapján lesz egy benyomásod arról, hogy az általad elképzeld honlap a valóságban, hogy fog kinézni. Az oldalak navigálásában, különböző oldalak összekötésében, a felhasználó interakciók kezelésében a weboldal programozója lesz segítségedre.

Amikor megnézted a látványtervet lehetőség van újra átgondolni a szempontjaidat. Alapvetően az emberek többsége vizuális beállítottságú, ezért tőled sem várható el, hogy egy elméleti beszélgetés során minden részletét átláss.

Újra egy közös lépés megrendelő és programozó között. A programozó a legjobb weboldalt akarja számodra, ezért érdemes elgondolkodni tanácsain. A programozó a keresőoptimalizálási és felhasználói szempontok szerint gondolkodik.

Weboldal elkészítése, honlapkészítés

A tényleges weboldal készítés a terv elfogadása után, a weboldalad elkészül megfelelő megjelenésben tableten, monitoron és mobiltelefonon ez jelenti a reszponzív (mobilbarát) kialakítást.

Ahhoz, hogy a különböző eszközökön egyformán jól működjön a honlapod – monitor, tablet, okostelefon – reszponzív weboldal készül. Így kerüljük el, a pozicionálási hibákat, estleges szövegrészletek egymásra csúszását, az oldalszerkezet összeomlását.

A mobilbarát megjelenés azt jelenti, hogy minden eszközön megfelelően üzemel majd a honlap. A tartalom és képek kiválasztása a te feladatod. Jobb, hogy te magad válogatod ki, mert te érzed, hogy milyen hangulatú képeket akarsz megmutatni. A kép helyes méretezése a mi feladatunk. Ez azért fontos, mert a betöltési sebességet nagymértékben befolyásolja a képméret.

Rövid kitérő a keresőoptimalizálásról

Ismerkedjünk meg a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) fogalmával. A keresőoptimalizálás segít bennünket a Google organikus találati listán jó helyezés elérésében. A rangsor alapja a felhasználói élmény.

Laikusként az ember azt gondolná, hogy ez azt jelenti hogy milyen érdekes, mennyire színes, változatos egy honlap. Valóságban ez mit is jelent? Mindent összességében: mobilbarát megjelenés, betöltési sebesség, domain név, weboldal szerkezete, biztonsági tanúsítvány stb.

Weboldal feltöltése a tárhelyre

Weboldal végleges formájának megszületése után, feltöltjük a kiválasztott tárhelyre. Teszteljük a weboldal valós idejű működését. Az észlelt eltérések, hibák korrigálására van lehetőség.

Mit tehetsz te a későbbiekben a honlapod sikeréért?

A fő SEO rangsorolási tényezőkhöz jó szöveg is társul. A tartalmi SEO a felhasználók által használt és vállalkozásunkra illő kulcsszavak kiválasztásával kezdődik. A releváns kifejezések megtalálását az ingyenesen elérhető Google Keyword Planner segíti. Ez azonban önmagában kevés. Minőségi tartalmak létrehozására van szükség. Mit értünk ez alatt?

Blogbejegyzésben megjelenő információban gazdag cikkek, bejegyzések megjelenítése, amelyek az adott témára épülnek. Mindig saját magunk által írt szöveget osszunk meg, mert a duplikálás negatív értékelést von maga után. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok felismerik a másolt szövegeket. A Google minőségi irányelveinek követésével növelni tudjuk weboldalunk értékét.

A Google folyamatos fejlődésével már képes szövegösszefüggéseket felismerni és szinonimákat értelmezni, ezért van szükség a kiváló minőségű tartalomra.

Blogbejegyzés készítése

A szövegeid legyenek jól olvashatóak, mondataid ne legyenek túl hosszúak. Egy blog bejegyzés optimálisan 700-800 szó, sőt lehet még hosszabb is. Használj címsorokat és alcímeket, használatukkal tudod tagolni szövegedet, ez segíti az átláthatóságot a gyorsabb áttekintést.

Gondolj arra, hogy az olvasó néhány másodperc alatt ki akarja szűrni a számára legfontosabb információt a szövegből. Rendezd blogbejegyzéseidet kategóriákba, használj tageket.

Mit jelent a linképítés?

A kiváló tartalom elkészítése után jön a linképítés. A linképítés jelentése, hogy más oldalakon jelennek meg tartalmaid, amelyek a weboldalra mutatnak vissza. Jó cikkeket kell írnod rendszeresen, a célközönséged érdeklődésének megfelelő témakörökben.

Ezeket a cikkeket vendégbejegyzésként, sajtóközleményként, közösségi média megjelenésként tudod közzé tenni. Havi 2-4 blogbejegyzés már hathatós segítség az előre jutásban.