Weboldal Google keresőoptimalizálás, vagy SEO

Mit jelent a SEO azaz keresőoptimalizálás? Milyen folyamatok és beállítások szerint épül fel egy weboldal keresőoptimalizálása?

Mi a weboldal keresőoptimalizálás előnye?

Keresési találatok

Google keresőoptimalizálás jelentése, hogy böngészőbe írt szavak és kifejezések alapján a keresőrobotok a legrelevánsabb találatot jelenítik meg. Amennyiben a keresett kifejezés a mi weboldalunkra illik a legjobban, akkor az első helyeken fog szerepelni weboldalunk a keresett kifejezésre.

Weblap sebessége

A keresőoptimalizálás függ a weboldal betöltési sebessége befolyásoló tényező a keresőrobotok pontozási rendszerében. A gyors betöltést a keresőrobot jobb helyezéssel értékeli az organikus találati listán. Ez az a eset, amikor a felhasználók és a keresőrobotok felé egyformán teljesítenie kell a weboldalnak.

Weboldal tartalma

A keresőmezőbe beírt kifejezés a leginkább releváns találatokat eredményezi a felhasználók számára. Amennyiben a weboldalunkon nem szerepel a keresett kifejezés, úgy a weblap nem fog megjelenni a Google találati listáján.

Honlap kialakítása

A keresőoptimalizálás rövid kifejtése, hogy a Google rangsorolási tényezői által pontozzák a weboldalt. Fontos, hogy a felhasználói élmény, az oldal felépítése és az oldal betöltési sebessége optimális legyen. Olyan környezet kell teremteni, hogy mindenki számára elérhető legyen a keresőoptimalizált weboldal.

Hogyan segíti a keresőoptimalizálás a felhasználói élményt?

Keresőoptimalizálás és besorolás a pontszámok alapján

A keresőoptimalizálás a Google rangsorolási tényezői alapján történik. A keresőoptimalizálás alapja, hogy a céges weboldal készítés stabil SEO alapokra támaszkodjon.

Fájlok tömörítése

A weboldalra feltöltött fájlok mérete befolyásoló tényező a weboldal rangsorolásában. Fontos, hogy a legoptimálisabb méretben legyenek elérhetőek a tartalmak weboldalra látogatók számára. A keresőoptimalizálás a weboldalak esetében minimalizált az állományok mérete.

Google keresőoptimalizálás folyamata

Betöltési idő optimalizálása

Senki sem szeret várni, amennyiben egy weboldal sokáig töltődik, akkor a felhasználó kiléphet vagy elnavigálhat egy másik oldalra. Fontos, hogy a weboldal a legoptimálisabban fusson. Keresőoptimalizálás a megfelelő fájlméretek kiválasztásával optimálisan fut a weboldal és mindenki számára egyformán elérhető a honlap sávszélességtől függetlenül.

Ha szeretnél SEO azaz keresőoptimalizálás után érdeklődni, vagy a weboldalad Google rangsorolási tényezői iránt, kérlek keress elehetőségeink egyikén.

Seo optimalizálás

Rangsorolás a keresőrobotok által

A keresőrobotok rangsorolják a honlapot a keresőoptimalizálási szempontok alapján. A legfontosabb szempont a keresőoptimalizálásban, hogy mindenki egyenlően férhessen hozzá a tartalomhoz. Jobb helyezést úgy tudunk elérni, hogy a keresőrobotok szempontrendszerének ismeretében készítjük el a weblapot.

Hogyan segíti weboldal tulajdonosát a keresőoptimalizálás?

Weboldal szövege

Kulcsszó kutatást végzünk. A keresőoptimalizálás folyamatában olyan kulcsszavakkal írjuk meg a weboldal szövegeit, amelyek alapján a keresőrobotok releváns találatokat generálnak a felhasználók számára.

Weblap felépítése

A keresőrobotok elolvassák weboldalunk összes tartalmát, így a háttérben futó kódokat is. Az olvasás alapján tájékozódnak, kategorizálják és rangsorolják a weblapot. Ahhoz, hogy a honlap jól olvasható legyen a robotok számára, a keresőoptimalizálás szabályai alapján kell felépíteni a weboldalt.

Keresőoptimalizálás (SEO) lépésről-lépésre

A SEO az egy stratégiai koncepció, ami a forgalom növekedését tűzi ki célul. Ennek a folyamatnak jó részében szorosan együttműködik a programozó és a weboldal megrendelője. Első lépés a kulcsszókutatás.

Kulcsszókutatás a Google Keyword Planner segítségével

A webally és a felhasználó közösen összeállít egy kulcsszólistát. A kulcsszó jelentése ebben az esetben minden, az adott tevékenységgel szűkebb és tágabb értelemben kapcsolatba hozható fogalmak köre. Például ha lámpákat árulsz, akkor érdemes a villamossággal kapcsolatos kifejezéseket is kulcsszóként jelölni.

Versenytárselemzés

Érdemes megfigyelni és elemezni a versenytársak weboldalait, ki milyen kifejezéseket tart relevánsnak, milyen kulcsszavakat használ. A vizsgálatunkat megkönnyíti a Google Keyword Planner ingyenesen használható kulcsszókutató programja. Elemzések után látni fogjuk versenytársaink erősségeit és gyengeségeit. Hasznos információk abban a tekintetben, hogy nyílik lehetőség előnyök kiaknázására a versenytársakkal szemben. Az a fő szempont, hogy senkit ne veszítsünk el, aki érdeklődik termékeink vagy szolgáltatásaink iránt.

Tartalmi SEO, Blogbejegyzés készítés

Keresőoptimalizált szövegírás célja, hogy kulcsszavaink felhasználásával minőségi tartalmakat készítsünk, osszunk meg a weboldalunkon. Célkeresztben a termék és szolgáltatás bemutatása. Igazból ez az, ami érdekli a látogatót. A minőségi tartalmak közélésére blog felületet kell biztosítanunk. Ennek időszérűsítése, újdonságok megosztása, hírek közzététele folyamatos napi szintű feladat a weboldal üzemeltetésében. Nincs kiábrándítóbb egy korábbi évről ott ragadt, aktualitását vesztett blogbejegyzést találni. A kezdeti intenzitás nagyon fontos gyakori megjelenésekkel és új tartalmakkal. Amikor már a felhasználók megismerik az oldalunkat elegendő a kiegyensúlyozott emlékeztető híradás.

A weboldal népszerűsítése, bizalom építése az online közösségben

A link-építés segít megsokszorozni weboldalad organikus forgalmát. Hiteles forrásokat kell találnod, akik hivatkoznak weboldalad egyes tartalmaira. Az Off-page SEO fogalma, hogy milyen hivatkozásokban jelenik meg oldalad. Erre a legjobb lehetőség a blogposzt, a vendégbejegyzés, sajtómegjelenés és a közösségi média. Ez egy hirdetési folyamat, ami nem a reklámköltségeidet növeli, mégis magasabb a profit elérését támogatja.

A fent felsorolt szempontok egyformán fontosak a keresőoptimalizálásban. A weboldal struktúrája amennyiben nem felel meg a seozás szempontrendszerének, erőfeszítéseink nem hozhatják a várt eredményt. Ezért előfordulhat, hogy új honlap készítését javasoljuk, nem a meglévő honlap redesignját. Ez olyan mint az építőipar, egy düledező házat sem biztos, hogy érdemes felújítani. Sokszor egyszerűbb és költséghatékonyabb újat építeni. Erről bővebben a weboldal készítés menüpont alatt olvashatsz.